Achtergrondinformatie
In 2018 hebben NLE en Budget Thuis de handen ineengeslagen om de kosten voor energie, internet, tv, bellen en sim only zo laag mogelijk te houden. Bij Budget Thuis bieden ze al je thuisdiensten aan onder één dak. Daarom zijn alle NLE-klanten vanaf november 2022 overgezet naar Budget Energie, waardoor de naam NLE is veranderd in Budget Energie.
Je tarieven blijven ongewijzigd, op de factuur na die nu van Budget Energie komt. Dit biedt je meerdere voordelen. Zo geniet je bij Budget Thuis maandelijks van een combikorting wanneer je meerdere producten combineert. Ook krijg je toegang tot de handige Budget Thuis-app. Net als bij NLE heb je toegang tot MijnBudget, een persoonlijke omgeving met al je gegevens en verbruik. Je behoudt alle functionaliteiten die je gewend bent van Mijn NLE, maar dan onder een nieuwe naam, logo en website.
Op deze pagina vind je meer informatie over wat de overstap naar Budget Energie voor jou inhoudt.
Verandert er wat voor jou?
Je energielevering gaat voortaan verder onder de naam Budget Energie. Deze naam vind je terug op je facturen en bankafschriften. Heb je een vast contract bij NLE? Geen zorgen, je maandbedrag en energietarieven blijven hetzelfde. Bij een variabel contract gelden de huidige variabele tarieven. Voor het inzien van facturen of wijzigen van gegevens, gebruik je dezelfde inloggegevens voor MijnBudget als je voorheen voor Mijn NLE gebruikte. Als je al klant bent bij Budget Alles-in-1 of Budget Mobiel, dan gelden ook hier dezelfde inloggegevens. Je gegevens van Mijn NLE zijn al naar MijnBudget overgebracht.
Voor meer informatie kun je onze veelgestelde vragen raadplegen.
Veel gestelde vragen
In 2018 hebben NLE en Budget Thuis besloten samen te werken. Budget Thuis heeft als doel om alle producten onder één dak te bieden, wat het een logische stap maakt om NLE-klanten naar Budget Thuis over te zetten. Dit draagt bij aan het laag houden van de kosten. Als Budget Thuis klant geniet je nu van combivoordeel en het gemak van al je producten op één plaats.
Belangrijk om te weten: je behoudt alle functies van Mijn NLE en ontvangt zelfs extra voordelen. Budget Thuis biedt namelijk ook een handige app die beschikbaar is na de overstap!
De transitie van NLE naar Budget Energie vond plaats in november 2022. Alle klanten van NLE hebben hier uitgebreid bericht over gehad.
Bij de energielevering verandert er niets: de levering blijft doorgaan zoals je gewend bent en Budget Thuis biedt dezelfde functionaliteiten en servicekwaliteit die je kent van NLE. Je tarieven en termijnbedrag blijven ongewijzigd tijdens deze overgang. Je termijnbedrag wordt voortaan wel namens Budget Energie geïncasseerd. Het gebruik van Mijn NLE is niet meer mogelijk: je account is overgezet naar Budget Thuis. Maar geen zorgen, je kunt nu inloggen op MijnBudget, waar je dezelfde informatie vindt in een nieuw (groener) jasje. Informatieve e-mails ontvang je voortaan niet meer van NLE, maar van Budget Energie.
Ja, de wijziging zal geen invloed hebben op je tarieven of de duur van je contract. Als je een vast contract bij NLE had, behoud je datzelfde contract met de oorspronkelijke einddatum bij Budget Energie. Bij een variabel contract bij NLE, zet je dit voort als een variabel contract bij Budget Energie.
Nee, je houdt het zelfde klantnummer.
Nee, de overstap van NLE naar Budget Energie zal geen effect hebben op het bedrag van je termijn. Het bedrag dat je momenteel betaalt, zal dus gehandhaafd blijven tijdens en na de overgang.
Nee, je krijgt geen tussentijdse factuur van NLE. Je volgende factuur zal de gebruikelijke jaarlijkse nota zijn, maar dan op naam van Budget Energie.
Je termijnbedrag zal op hetzelfde moment worden geïncasseerd zoals je gewend bent bij NLE. Er verandert dus niets!
- Met alleen Budget Energie. Als je alleen een Budget Energie abonnement hebt en nog geen actief Budget Alles-in-1 of Mobiel abonnement, dan kun je inloggen op MijnBudget, de persoonlijke omgeving van Budget Thuis. Gebruik hiervoor je NLE inloggegevens, dus je e-mailadres en het wachtwoord dat je zelf hebt gekozen. Je hoeft geen nieuwe gegevens te onthouden; al je informatie is overgezet naar Budget Energie.
- Als je al een ander product van Budget Thuis hebt, zoals Budget Alles-in-1 of Mobiel, voor de overgang, dan kun je inloggen op je Budget Thuis account. Al je gegevens van Mijn NLE zijn verplaatst naar de energiepagina in MijnBudget, zodat je alle informatie en gegevens op één plek hebt.
Goed nieuws: de combikorting wordt automatisch toegepast! Aan de energielevering verandert niets: de overgang verloopt soepel en Budget Thuis levert dezelfde functionaliteiten en servicekwaliteit als je van NLE gewend was. Je tarieven en termijnbedrag blijven hetzelfde. Het termijnbedrag zal voortaan door Budget Energie worden geïncasseerd. Het gebruik van Mijn NLE is niet langer mogelijk; je account is verhuisd naar Budget Thuis. Je kunt inloggen met je bestaande Budget Thuis inloggegevens. Informatieve e-mails betreffende de energielevering zullen voortaan door Budget Energie worden verzonden, niet meer door NLE.
Geen probleem! Je kunt hier een nieuw wachtwoord aanvragen. Vul je gebruikersnaam in (je e-mailadres) en je ontvangt binnen enkele minuten een e-mail waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen.
Tip: Je kunt ook een inloglink opvragen. We sturen die naar je e-mailadres en dan ben je met één klik ingelogd zonder wachtwoord. Veilig en gemakkelijk!
Jouw privacy wordt natuurlijk beschermt. Budget Thuis omvat de merken Budget Energie, Budget Alles-in-1 en Budget Mobiel, en maakt deel uit van de Nuts Groep, waartoe ook NLE behoort. Persoonsgegevens worden verwerkt via de diensten en/of producten van deze ondernemingen. Jouw inloggegevens blijven ongewijzigd. Wat privacy betreft, verandert er dus niets! Meer informatie over jouw privacybescherming vindt je in onze privacyverklaring.
Ja, met de overgang verandert ook het rekeningnummer naar dat van Budget Energie. Bij automatische incasso zie je dus een ander rekeningnummer, met de naam Budget Energie in plaats van NLE, op je bankafschrift. Betaal je zelf handmatig? Gebruik je de iDEAL-link die door Budget Energie is verstuurd, dan wordt dit direct aan het juiste account gekoppeld. Gebruik je een betalingskenmerk, dan ontvang je in dezelfde e-mail ook het nieuwe rekeningnummer – let op, dit is anders dan die van NLE. Het rekeningnummer van Budget Energie is NL86 ABNA 0511 9191 31.
Pak extra combi korting!
Heb je al Budget Alles-in-1 of Budget Mobiel?
Fantastisch! Dan krijgt je elke maand combikorting zodra je klant wordt bij Budget Energie. Ben je nog geen klant bij een van de andere Budget Thuis-producten? Overweeg dan om over te stappen en profiteer ook van de combikorting.
Overzicht
- Nieuwe naam: NLE heet nu Budget Energie
- Contract: Je contract blijft ongewijigd.
- Betaling: Je rekening wordt nu afgeschreven door Budget Energie.
- Online Beheer: Regel alles via MijnBudget
- Klantenservice: Voor vragen kan je terecht bij de klantenservice via de chat of telefoon (020 - 20 55 555)